09 Ocak 2013

Limonlu Cheesecake Tarifi



Geçen hafta cheesecake yaptım, limonlu. Açıkçası ilk defa tatlı yaptım, ama yiyen herkesten aldığım geçer not beni şımarttı. Üstelik herkes tarifini de istedi, anlattık ama yaz da ver dediler. Ben de şımarıklığımın zirvesi ile (bloğa artık biraz daha fazla yazı yazayım diye bahane de oldu) yazıyorum.
Öncelikle internette birkaç tarif incelediğimi belirteyim. Ama hiçbiri tam olarak uygulamadım, biraz oradan biraz buradan, kafama göre takıldım.
Öncelikle Malzemeleri Yazayım.
Taban için
·         1 Paket Eti Burçak
·         Göz kararı tereyağı (Ben hatırladığım kadarıyla 1 buçuk yemek kaşığı koydum)
Üstü için
·         200 gram’lık labne peynir (Pınar marka kullandım)
·         500 gram’lık eritme krem peynir (Pınar marka kullandım)
·         1 paket krema
·         1 paket vanilya
·         1 su bardağı şeker
·         3 yumurta
·         3 kaşık un (dolu dolu)
·         1 limon kabuğu rendesi
·         Kafanıza göre ya tam 1 limon suyu, yada yarısı
Hazırlanışı
Efenim, öncelikle kelepçeli kabın tabanını yapışma olmasın diye yanmaz kağıt ile kapladım, Daha sonra bisküvileri elimle doğradım, en ince hale gelene kadar uğraştım. Gördüğünüz gibi rondo kullanmadım, siz kullanın. Fırını 170 – 180 derece civarında ayarladım, önceden ısıttım. Daha sonra tereyağını eriterek bisküvileri üzerine döktüm. Bir kaşıkla üzerinde gezdirerek hem her yerine gezdirdim, hem de bisküvilere iyice yedirdim.
Daha sonra bir kapın içine peynirleri, kremayı, vanilyayı, şekeri atarak iyice çırptım. Daha sonra sırasıyla unu ilave ettim, çırptım, daha sonra yumurtaları ekledim, çırptım, en son limon suyunu ve limon rendesini döktüm ve iyice çırptım. (Ben çırpa işlemini de elle yaptım, siz mixer kullanın J )
Son olarak öncesinde hazırladığım tabanın üzerine dökerek, kabı fırına verdim. Ne kadar bekledim, hangi durumdayken aldım fırından bilmiyorum. Siz ayarlarsınız işte, gözünüzü dört açın yanmasın sadece. Sonra tabi ki soğumasını bekleyeceksiniz. Hatta soğuduktan sonra 1 gün de buzdolabında bekletin, ertesi gün daha lezzetli olacaktır. Afiyet olsun. J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Koşu Kanunu

Afrika'da her sabah bir ceylan uyanır. O ceylan, en hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini bilir, yoksa ölecektir. Afrika'da ...