16 Eylül 2007

EVDEKİ YARASA


Evde yalnız kaldığım gecelerden birini yaşıyordum geçenlerde. Saat 12 gibi yattım. Bir ses ile uyandım anlam veremediğim, sonra kanat sesine benzettim, kafamı kaldırdığımda tepemde bir yarasanın uçtuğunu gördüm. Ufak bir şaşkınlıktan sonra kendimi odanın dışına attım. Biraz düşünüp, aklım yerine geldikten sonra, odanın kapısını biraz araladım, uçuyordu hala. Işığı açtım. Açar açmaz yarasa kendini tana duvara vurmaya başladı. Bu hayvanın buradan nasıl çıkacağını düşünürken, önce camı açmam gerektiğine karar verdim, evet çok zekiyim. Gözümü karartıp odaya girdim ve camı açtım. Daha sonra gittim başka bir odada yattım. Sabah işe giderken bi göz attım, gözükmüyordu ama yinede camı açık bıraktım. Akşam geldiğimde odayı iyice aradım taradım yoktu.
İnternetten biraz araştırınca bu durumun aslında sık sık karşılaşılan bir durum olduğunu anladım.
Belki sizinde başınıza gelir, yapılması gereken birkaç şeyi yazayım.
En mantıklısı benim yaptığım gibi pencereyi açık bırakıp olay mahallini terk etmek olarak gözüküyor. Yarasa aklı başına geldiğinde çıkacaktır odadan.
Üzerine pike gibi bir örtü atarak yakalayıp dışarı atabilirsiniz. Buda mantıklı gözüküyor.
Evde evcil hayvanınız varsa odaya onu da kapatıp onları baş başa bırakabilirsiniz, fakat yarasaların % 50 ‘sinin kuduz olduklarını aklınızdan çıkarmayın.
Hayvanı öldürmeye çalışmayın, çünkü yapamazsınız. Tenis raketiyle vursanız aynen size geri gelirmiş. Sprey sıksanız hayvan zaten kör.
Bide son bir uyarı, evdeyken illa uçması gerekmiyor, bir yere konduğunda siyah bir yumru gibi oluyor ve pek fark edilmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Koşu Kanunu

Afrika'da her sabah bir ceylan uyanır. O ceylan, en hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini bilir, yoksa ölecektir. Afrika'da ...