06 Kasım 2007

www.kardesinisec.com

Bundan bir ay kadar önce hafta sonu evde oturmuş televizyonu zaplarken trt 2 de takılmışdım. Program http://www.kardesinisec.com/ dan bahsediyordu. Site aracılığı ile kardeşini seçen bir reklamcı, kardeşini görmeye gidiyordu. Hemen siteye girdim ve bir göz attım. Çok kolay bir sistemle oluşturulmuş ,birçok gönüllü ile yürütülen bir yardım sitesi. Amacı ailesinin ekonomik gücü fazla olmayan ilk öğretim çağındaki öğrencileri, öğretmenleri, gönüllüler v.s. vasıtasıyla siteye girişlerini yapıp, onların eğitim masraflarını ellerinden geldiğince karşılayacak olan gönüllülerle eşleştirmek. Bir aracı yani.Siteye göz attıktan sonra bende kendime bir kardeş seçmeye karar verdim. Fakat uzunca da düşündüm. Düşünmemin nedeni buna zaman ayırabilecek miydim? Aslında bu sorunun anlamı, "bu sorumluluğu almak istiyor muyum?" idi. Bu kadar gereksiz konu ve olaya zaman ayırırken, sadece kırtasiye'ye gidip alışveriş yapmak, onu kargoya vermek ve tabii ki içine bir mektup yazıp koymaya vakit bulamıycağımı söylemek....
Aydın Ortaklar'da bir kardeşim var artık. Adı Ferhat. 7 yaşında. Geçen hafta ona biraz kırtasiye alışverişi yaparak, yazdığım mektupla beraber gönderdim. Dün Ferhat'ın babası aradı. Onunla konuşdum, çok heyecanlıydı, teşekkürlerini bildirdi. Bende en az onun kadar heyecanlandım. Ferhat'ı telefona isteyemedim bile. Bana mektup yazmasını istedim, yazmasının, anlatım gücünün gelişebilmesi için yararından bahsettim babasına. O da zaten Ferhat'ın çok iyi bir öğrenci olduğunu söyledi. Açıkcası bu cümleden sonra biraz daha heyecanlandım. Göndereceğim her mektupta ona çeşitli hediyeler göndermeye devam ediceğim. Site formatına göre para göndermek yasak. Kuşadasına yada İzmir'e gittiğimde de mutlaka ziyaretine de gidiceğim.
Bunları yazma amacım yaptıklarımı sizlere bildirmek değil,ufakta olsa bazı mutlulukları yakalamanın çokda kolay ve yakınınızda olduğunu anımsatmak için. Sitede yazdığı gibi otoparklara verdiğimiz, yada bahşiş olarak bıraktığımız paraları düşündüm. Bu minicik yürek için ayda sadece 10 - 20 ytl arası para ayırmak yeticek.
Son olarak, eğer kardeş seçmeye karar verirseniz, kardeşinizi seçmeden önce öğretmeni ile irtibata geçmenizi tavsiye ederim. Hayatın her yerinde olduğu gibi, şerefsizlerin buralarada girdiği, bazı yeşil sermayeler için sahte girişler gösterip bağışlar aldıklarını duydum. Dikkatli olun ve onu seçtikten sonra isminin siteden silindiğini de unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Koşu Kanunu

Afrika'da her sabah bir ceylan uyanır. O ceylan, en hızlı aslandan daha hızlı koşması gerektiğini bilir, yoksa ölecektir. Afrika'da ...